Olen niin vihainen miehelle, kun hän ei ymmärrä. Kun hän saa pitää äitinsä. Kun hän ei mitenkään voi ymmärtää, vaikka tekisi mitä. Ei kukaan voi, jos ei ole tällaista joutunut kokemaan.

Olen niin kateellinen kaikille niille joilla on terve äiti, että se purkautuu vihana. Tahtoisin haastaa riitaa, syyttää ja haukkua. Miksi minun äitini? Miksi ei sinun! Sinun äiti on paljon tyhmempi, kylmempi, huonompi... yksinkertaisesti se ei ole minun äitini. Siksi toivoisin, että se olisi mieluummin hän, joka tuon kauhean taudin kourissa kituu.
Jonkun toisen äiti, joka istuu nyt kotona masentuneena. Joku muu, joka on laittanut kodin niin sieväksi eikä se silti pelasta masennukselta jonka epätoivoinen tilanne aiheuttaa. Olisipa se mieluummin sinun äitisi, joka tietää kuolevansa pian.

Mutta ei se ole. Se on minun äiti. Minun rakas äitini.